Sebzeler vitamin, mineral, diyet lifi ve antioksidanlar bakımından çok zengin besin kaynaklarıdır. 

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin şartlarından biri kesinlikle bol sebze tüketmektir, sebze yemekleri her zaman sofralarımızda baş köşede olmalıdır. Geleneksel mutfağımızdaki sayısız yemek tarifinin yanı sıra sebzeleri çiğ tüketmek de son derece faydalıdır ve beslenme içinde yer almalıdır.

Hepimizin aslında yararlı olduğunu çok iyi bildiği sebzelerin faydalarını birlikte inceleyelim.

  • Sebzeler lif açısından zengindir.

Lifli besinler sindirim sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlar, kabızlığı giderir. Lifli gıdalar daha uzun süren tokluk sağlayarak kilo vermeye yardımcı olur. Lif açısından zengin olan sebzelerin daha fazla tüketilmesi kan kolesterol düzeylerini iyileştirir. Hem potasyum hem de lif kaynağı olan sebzeler kalp hastalıklarından korunmaya yardımcı olurlar.

  • Sebzeler magnezyum ve C vitamini açısından zengindir.

Bu besin ögeleri stres ile kolaylıkla baş edebilmenizi sağlar. Özellikle koyu yeşil yapraklı sebzeler yüksek magnezyum içerikleri sayesinde stres hormonu olarak bilinen kortizol düzeylerini dengeler. Düşük magnezyum düzeyleri kaygı bozuklukları ve migren gelişmesi riskini arttırmaktadır.

  • Sebzelerin bir diğer faydası B grubu vitaminlerden zengin olmalarıdır.

Bu sebeple kaygı ve depresyon belirtilerini azaltır. 

  • Sebzelerde yoğun olarak magnezyum bulunur.

Magnezyum ve potasyum kan damarlarını rahatlatarak kan basıncının (tansiyonun) düşürülmesini sağlar.

  • Sebzeler K vitamini açısından en iyi kaynaklardır.

K vitamini vücutta kalsiyum emilimini arttırarak kemik erimesi ve kemik kırılmaları riskini azaltır. 

Sebzelerde bulunan K vitamini strese bağlı vücutta artan iltihaplanmayı ve ödem oluşumunu azaltır.

  • Sebzeler A ve C vitamini bakımından zengindir.

Bu sebeple göz ve cilt sağlığına iyi gelir ve enfeksiyonlara karşı vücudu korur. C vitamini vücutta demir emilimini arttırarak anemi riskini azaltır. A vitamininden zengin besinler ise eklem iltihabı riskini azaltır.

  • Sebzeler folik asit için de en iyi kaynaklardır.

Beyin sağlığı için folik asit önemli ve gereklidir. Yaşlanmaya bağlı hafıza kayıplarına karşı etkilidir. Folik asit kırmızı kan hücrelerinin yapımında da görev alır. Özellikle hamilelikte yeterli folik asit alımı ile spina bifida gibi doğumsal kusurlar önlenebilmektedir.

  • Sebzelerde bolca E vitamini ve C vitamini bulunur.

E vitamini, C vitamini ile birlikte çalışarak cildi yaşlanmaya karşı korur. E vitamini güneşin zararlı etkilerine karşı da cildin korunmasını sağlar.

  • Soğuk algınlığı ve gripten korunmaya yardım eder. Sebzelerde bulunan demir, folik asit ve B6 vitamini saç sağlığınızı iyileştirir.

Sebzelere rengini veren fitokimyasal maddeler de sağlık için çok faydalıdır. Beta karoten, lutein, likopen, resveratrol ve ellajik asit gibi pek çok fitokimyasal bileşik sebzelerin içeriğinde bulunmaktadır. Bunlar vücudu serbest radikallere karşı korur ve her biri vücudun sağlıklı işleyişinde farklı görevler üstlenir. Sebzelerde bulunan fitokimyasal bileşikler özellikle kanserlere karşı koruyucu etkiye sahiptirler.


Bol bol sebze tüketelim, sağlıklı kalalım.


DİPNOT: İhtiyacınız olan her sebze Jetmarket ile Mahallenizdeki marketten raf fiyatına dakikalar içerisinde sahip olabilirsiniz.